Dark Mode Light Mode

Keep Up to Date with the Most Important News

By pressing the Subscribe button, you confirm that you have read and are agreeing to our Privacy Policy and Terms of Use
Follow Us
Follow Us

Keep Up to Date with the Most Important News

By pressing the Subscribe button, you confirm that you have read and are agreeing to our Privacy Policy and Terms of Use

Bateritë e reja, mund të na kursejnë naftën!

Shkencëtarët thonë se bateria e një telefoni mund të karikohet për vetëm 2 minuta dhe kjo gjë do të revolucionarizojë smartphone-t dhe makinat elektrike. Kjo do të ishte ëndrra e çdo njeriu që zotëron një smartphone. Studiuesit në Singapor thanë se këto bateri super të shpejta, mund të karikohen në masën 70% për vetëm dy minuta. Ato gjithashtu do të kenë një jetëgjatësi 10 herë më shumë se bateritë aktuale, të cilat me kalimin e kohës, nuk e mbajnë gjatë karikimin e tyre.
Shkencëtarët e Universitetit Nanyang Technology (NTU) thonë se zbulimi i tyre do të ndikojë në shumë industri, sidomos në atë të makinave elektrike, ku konsumatorët stepen nga koha e gjatë e karikimit dhe jetëgjatësia e kufizuar e baterive. Drejtuesit e makinave elektrike do të jenë të aftë t’i japin makinës me vetëm 5 minuta karikim, aq sa nevojitet për të mbushur me naftë makinat aktuale. Gjithashtu mund të pakësohet ndotja e mjedisit nga prodhimi i baterive, sepse këto bateri të reja do të kenë 10 herë më shumë jetëgjatësi sesa ato aktuale, prej litiumi.
Bateritë normale prej litiumi përdoren tani në celularë, tableta e makina elektrike dhe kanë një jetëgjatësi prej 500 ciklesh karikimi. Kjo është e barabartë me 2-3 vjet përdorimi, ku çdo cikël kërkon afro 2 orë për karikimin total të baterisë. Në baterinë e shpikur prej NTU, grafiti tradicional i përdorur për polin negativ (anodën) në bateritë me litium është zëvendësuar me një material të ri prej xheli, të përbërë nga dioksidi i titaniumit. Ky i fundit është një material i bollshëm, i lirë dhe i sigurtë, që gjendet në tokë. Ai përdoret shpesh në ushqime, ose në kremrat kundër diellit, sepse thith rrezet e dëmshme ultravjollcë. Ai gjendet në formë sferike, por ekipi i NTU-së ka gjetur një mënyrë për ta transformuar në nantotuba të vegjël, të cilët janë një mijë herë më të hollë se diametri i flokut të njeriut.
Kjo gjë përshpejton reagimin kimik që ndodh në baterinë e re, duke lejuar një karikim shumë të shpejtë. Profesori Çen dhe ekipi i tij do të kërkojë një grant për të prodhuar një prototip baterie të madhe. Kjo teknologji, tani po blihet nga një kompani, për t’u prodhuar. Profesori Çen mendon se batëritë e reja do të hidhen në treg në dy vjetët që vijnë.
Bateria e re me 10 mijë cikle jete do t’i bëjë drejtuesit e makinave elektrike të kursejnë në koston e zëvendësimit të baterisë, që kushton më shumë se 5000 $. Sipas studimeve, tregu global i baterive me litium mendohet të kushtojë afro 23.4 miliardë $ në vitin 2016. Këto bateri, zakonisht, përdorin shtesa për të lidhur elektrodat me anodën, por bateria e re me dioksid titaniumi eliminon nevojën për këto shtesa, gjë që do të thotë se ajo grumbullon më shumë energji në të njëjtën hapësirë.
Prodhimi i këtyre fijeve prej xheli është shumë i lehtë. Dioksidi i titaniumit dhe hidroksidi i natriumit përzihen së bashku në një temperaturë të caktuar, prandaj edhe prodhuesit e baterive do ta kenë të lehtë ta fusin xhelin e ri në proceset e tyre të prodhimit aktual. Profesori i NTU, Rashid Jazami, që ka qenë bashkëshpikës i baterive të litiumit 30 vjet më parë, ka thënë se shpikja e profesor Çenit është hapi tjetër i madh në teknologjinë e baterive. “Ndërkohë që kostoja e baterive me litiumi është reduktuar dukshëm dhe performanca e tyre është përmirësuar, qëkur firma Sony i nxori në treg në vitin 1991, tregu po hapet drejt aplikimeve të reja”, thotë profesor Jazami, që nuk është përfshirë në projektin e kërkimit të profesor Çenit. “Megjithatë ka ende vend për përmirësim dhe një zonë kyç është densiteti i elektricitetit, sa mund të ruhet në një hapësirë të caktuar, gjë që lidhet drejtpërdret me aftësinë për t’u karikuar shpejt. “Idealisht, koha për karikimin e makinave elektrike duhet të jetë më pak se 15 minuta, gjë që e kanë arritur bateritë e profesor Çenit”, ka përfunduar Jazami.

Keep Up to Date with the Most Important News

By pressing the Subscribe button, you confirm that you have read and are agreeing to our Privacy Policy and Terms of Use
Add a comment Add a comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Previous Post

Peshk furre me mollë e presh

Next Post

Naim Balluku, President i INAS CISl Albania Emigrantët rrezikojnë të mbeten pa mbështetje!

Advertisement